Wondering Boys

Kunst voor mijn internetvrinden

Posted in Uncategorized by Mick on March 31, 2007







Voor de meeste mensen is Kunst een -ver van hun bed show- en wat mij betreft kan dat maar het beste zo blijven. Ik zou mij uitermate onconfortabel gaan voelen wanneer mijn oma ineens waardering op ging brengen voor Piet Mondriaan en wanneer “tout Zeeland” (of welk achterstandsgebied dan ook) begreep hoe vreselijk groot de invloed van 1 urinoir voor de complete beeldende kunsten kon zijn. Heb ik het nog niet eens over dingen die nu actueel zijn, zoals een Jonas Staal (zie NRC van afgelopen vrijdag) die (o.a.) populisme in de Nederlandse politiek als uitgangspunt heeft en zich onder de noemer Kunst (met een grote K ja) bijvoorbeeld aan een of ander beeld van Pim Fortuyn liet vastketenen.
Dit soort Kunstwerken zouden de meeste mensen (thank God) waarschijnlijk alleen maar, of grappig (sorrie Jonas) of belachelijk vinden.
Ik dwaal af.
Ondanks dat ik het prima vind dat dit soort Kunst slechts door een kleine groep begrepen wordt wil ik toch pleiten (en nu komt de omslag in mijn verhaal) voor iets anders dan een uitvergrote zonnebloem van Ikea aan de wand. (Ondanks dat die nog ZO goed bij je gordijnen en die van de buren passen.)
Waar ik eigenlijk naartoe wil mijn lieve internetvrinden is dat we allemaal leuke unieke dingen gaan kopen en ons eindelijk eens an masse gaan afscheiden van de rest. (lees de contradictie)
Mijn suggestie is de website www.etsy.com, waar je voor zo’n 20 dollar (of wat je maar uit wil geven) al een geweldige UNIEKE tekening koopt die je buren zeker niet hebben en die eigenljk nog 100 keer mooier is dan die afschuwelijke Ikea zonnebloem ook.

Tagged with:

One Response

Subscribe to comments with RSS.

  1. nina said, on April 13, 2007 at 5:49 pm

    Hee wat toevallig, ik schreef gister op mijn blog ook net een stukje over al het moois op etsy, en volgens mij hebben we beiden oa het werk van Ashleyg en dkim uitgekozen…


Leave a Reply

