Wondering Boys

Jeugd

Posted in Uncategorized by Mick on July 9, 2007

Ik krijg dikwijls complimenten over hoe ik er uit zie op mijn leeftijd, niet dat het me wat rot, maar het valt op. Daarom vraag ik me dan dikwijls af waarom dat is. Het is niet zo dat ik er wat bijzonders voor doe. Maar ik denk wel dat het te maken heeft met enthousiasme want ik geloof niet in ouder worden. Ik geloof dat we heel ons leven een enthousiasme kunnen hebben en met open ogen de wereld in kunnen blijven kijken. Ik geloof niet dat we ouder worden, ik denk dat we verzuren. Tegenslagen niet goed verwerken, jaloers zijn op buren die het beter hebben. Een leven leiden waar je niet voor gekozen hebt, het gene doen wat van je ouders verwacht wordt ondanks dat jij zelf heel iets anders wou! Dat zijn de factoren waarom je verzuurt, en dat noemen we ouder worden. Pessimisme en fatalisme zijn de grote boosdoeners, samen met denken dat alles tegenzit! Nooit meer kunnen zien wat voor goeds er uit een tegenslag is gekomen… als je dat ziet, dat blijf je ‘jong” en kun je je hele leven de jeugd bezitten.

T’is maar een gedacht h

Tagged with:

No Responses Yet

Subscribe to comments with RSS.

  1. mieke said, on July 9, 2007 at 2:46 pm

    gelukkig zijn is zo simpel, maar zo moeilijk en zo het enige dat telt

  2. Anne said, on July 9, 2007 at 3:06 pm

    Maar een gedacht met de spijker op de kop geslagen..

    Mensen kunnen heel snel verzuren..
    ‘k heb daar ook gene last van.

  3. Kathleen said, on July 9, 2007 at 5:01 pm

    Ik denk dat er zeer zeker een waarheid in je woorden zit.

  4. Joke said, on July 9, 2007 at 9:44 pm

    Van een smoel gelijk een citroen te trekken (neus omhoog, lippen naar voor, voorhoofd gegolfd) krijgt ge rimpels h


Leave a Reply

