Wondering Boys

Doodmoe (edit)

Posted in Uncategorized by Mick on August 29, 2007

Doodmoe word ik van die taalpuriteinen. De enige houvast die ze hebben, is lopen mekkeren over een punt, -dt, lange/korte ij. Terwijl ze nooit stilstaan bij de achtergrond van een persoon. Dat allemaal om een pseudowetenschap die volgend jaar waarschijnlijk wordt aangepast! Taal leeft, taal verandert, de jeugd verzint nieuwe woorden, aan taal moet je geen regels binden. Dat doe je met spraak ook niet! Of verbeter je heel de tijd iemand zijn dialect of accent?

Ik durf zelf nog maar 4 jaar schrijven omdat alles wat ik schreef door mijn ‘Germaanse vrienden’ de grond in werd geboord. “Nee, Mick, hou maar op met schrijven, je bakt er niets van!” Dat was de reden waarom ik visueel ben gaan werken. Frustraties aangepraat omdat ik niet genoten heb van een veilige jeugd met middelbare school en verzorgende ouders. Maar wel het lef heb gehad om te gaan studeren, ondanks mijn gemis van educatie. Zelfs een Master gehaald.
Doodmoe word ik van jullie…
Er zijn een boel mensen daarbuiten die een verhaal willen vertellen, maar jullie maken ze monddood.

EDIT
Ik heb het op de kleine foutjes, niet om de echte domme … :)
Want die maak ik ook! En als ik daarop gewezen word, weet ik het weer.

Tagged with: ,

No Responses Yet

Subscribe to comments with RSS.

  1. Christophe said, on August 29, 2007 at 5:02 pm

    yeah right you are.

  2. mieke said, on August 29, 2007 at 7:03 pm

    stelletje miereneukers!! of is ‘t nu mierenneukers..?

  3. dR!En said, on August 29, 2007 at 7:24 pm

    mierenneukers. En daar is een prachtig regeltje voor. ;-)

  4. yab said, on August 30, 2007 at 1:15 am

    Taal leeft en taal verandert. Tot daar ben ik het met je eens. Maar dat taal niet aan regels gebonden moet zijn, daarin volg ik je toch niet, hoor. Gesproken taal is net zozeer aan regels gebonden als geschreven taal. Die regels en afspraken dienen net om met mekaar te kunnen communiceren. Natuurlijk maakt iedereen wel eens een foutje, dat hoort erbij. Persoonlijk vind ik een correct taalgebruik belangrijk en erger ik me dan ook vaak aan flagrante taalfouten in kranten en tijdschriften.

    Ik vind het wel jammer dat je je door zogenaamde vrienden hebt laten weerhouden te schrijven. Ik vind dat je een behoorlijk vlotte schrijfstijl hebt en zoveel foutjes ben ik hier toch nog niet tegen gekomen. ;-)

  5. Aliene said, on August 30, 2007 at 7:20 am

    Ik vind het ook nogal ziekelijk.

    Regeltjes, regeltjes regeltjes.
    Ik heb geen moeite met regels, maar ze moeten wel zinnig zijn, en wat betreft taal gaat het mij de pet te boven.
    Kom bij mij niet aanzetten met het zogenaamde “groene boekje” wat een stelletje verveelde miereNneukers elk jaar opnieuw uitgeeft waarin de nederlandse taal alwÈÈr aangepast wordt..
    Een extra N, dt, of geen extra N..Pfff…get a fucking life..
    zielig gewoon.

  6. mieke said, on August 30, 2007 at 8:46 am

    de link tussen communiceren en correct taalgebruik bestaat gewoonweg niet; dikke zever dat je daar de juiste spelling voor nodig hebt

  7. wout said, on August 30, 2007 at 9:45 am

    Damn right!. alsiemandzonderpuntenkommasenspatieschrijftendanoeknogesfonetisch, dan wordt het onleesbaar. Voor de rest is het prima als de boodschap wordt overgedragen. En die boodschap is werkelijk niet beter als het werkwoord correct vervoegd is.

  8. sed said, on August 30, 2007 at 12:05 pm

    Toch , het taalgebruik bij sommige jongeren loopt vaak de spuigaten uit hoor. En aan een -dt fout kan ik me ook wel ergeren. We zijn toch geen Zuid-Afrikanen he!

  9. mieke said, on August 30, 2007 at 1:17 pm

    is eerder evolutie van taal, niet vasthouden aan het oude/bekende; komt door sms en email, is juist tof en heel interessant…spelen met taal..?? waarom niet, we zijn toch geen notarissen hË!?

  10. Mick said, on August 30, 2007 at 1:20 pm

    Gelukkig erger ik me nooit, alleen aan mensen die zich ergeren! :)

  11. Karel said, on August 30, 2007 at 5:40 pm

    Ken je dit tekstje niet dan?
    Weird! Aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it deosn’t mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht the frist and lsat ltteer be at the rghit pclae. The rset can be a total mses and you can sitll raed it wouthit porbelm. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe. Amzanig huh?

  12. wondering journal » archief » Schrik said, on December 10, 2007 at 5:02 pm

    […] Normaal kan ik er tegen maar op één dag! De reactie van Dr!en en Ons Moeder alla maar die mail. Ik krijg nu eens kriebels van “goed” geschreven blogs waar je bij in slaap valt van de saaiheid omdat ze niets te vertellen hebben.! Dit blog is een raam bij bij ons binnen, voor de rest hebben wij geen journalistieke ambities. Maar dat had ik hier al eens geschreven. […]


Leave a Reply

