Wondering Boys

Pief paf poef

Posted in Uncategorized by Mick on October 28, 2007

Gisteren was mijn zus jarig en toen ik binnenkwam sprong Colin, haar zoontje van vijf op en richtte een geweer naar me, PAF zei hij, jij bent dood. Later hadden we een discussie of wapens als speelgoed nu wel of niet verantwoord is! In mijn ogen niet, een wapen is om andere mensen te vermoorden en we moeten onze kinderen leren daar bang van te zijn. En vooral mag het niet “gewoon” zijn om een geweer te zien. Maar ik ben dan ook geen ouder. Hoe doen jullie dat? Wel of niet?

Ik spreek hier over realistisch nagemaakte wapens, niet over vrolijk gekleurde bolle waterpistolen.

No Responses Yet

Subscribe to comments with RSS.

  1. lamazone said, on October 28, 2007 at 12:35 pm

    Kinderen moeten weten dat wapens doden (ja, en de mensen erachter), en ook dat ze bestaan. Hen daar volledig van afschermen is sowieso niet mogelijk, dus voldoende duiding is nodig.
    Ik zou geen realistisch nagemaakte wapens aan mijn kleine geven. Maar ik ben ook geen ouder (of toch geen biologische), dus weet ik veel :)

  2. mick said, on October 28, 2007 at 10:24 pm

    @ Fre, Ik heb het over kinderspeelgoed! Gewoon plastieken geweertjes. En “het opvoedend belang van de ouders” ? Waarom niet gewoon wapens speelgoedwapens verbannen? Is het leuk zomaar iemand doodschieten? En vertel me eens welke opvoedende functie een ouder heeft als hij /zij spelletjes speelt waar het bloed van het scherm knalt? Eén antwoord, niet kopen, wat moet je anders? Er naast staan en zeggen, “het is niet echt hoor”, “het is namaak”, “het is maar een spel”? Er is gen pricipieel verschil tussen een plastiek en een echt wapen, het heeft één doel. Dood maken.

  3. mick said, on October 28, 2007 at 10:24 pm

    En nog één ding, wat weet jij daar akelig veel van!

  4. Imke Dielen said, on October 29, 2007 at 11:11 am

    Ik ben er op zich niet zo op tegen dat er speelgoedwapens zijn. Wij hebben er thuis ook altijd gehad. Mijn neefjes kregen dat dan bijvoorbeeld nooit en die wilden bij ons dan alleen maar met speelgoedwapens spelen.

    Verbied iets en het wordt alleen maar aantrekkelijker!

  5. Mirthe said, on October 30, 2007 at 2:46 pm

    Ik zag overlaatst een jongetje rondlopen in de bibliotheek. Hij had een speelgoedgeweer vast en een gordel rond zijn middel, die ‘kogels’ en handboeien bevatte. Hij zat zijn broertje achterna.

    Om één of andere reden, gaf me dat een zeer beklemmend gevoel…


Leave a Reply

