Wondering Boys

BCN – VLC

Posted in Uncategorized by Mick on November 13, 2007

Yo se, ik weet het, ik zou elke dag schrijven en verslag uitbrengen over Valencia. Maar de indrukken die ik heb van deze stad zijn zo overweldigend, fijn en bevestigend dat ik geen zin had om het al gelijk te delen. Ik wou ze even laten zakken. Nu zittend op de trein, die dwars door het landschap van grijs en nat Vlaanderen raast, wil ik het met plezier kwijt. Valencia is Barcelona niet, mijn eerste Spaanse liefde, Valencia is groot en mooi, maar heeft het metropolische niet. Valencia is eleganter, zakelijker en toch wel sexyer. Barcelona heeft het ritme, maar ook de toeristen, de dikke Duitsers, schreeuwende Nederlanders, de zuipende Britten. Valencia ligt met haar kont naar het strand, wat jammer is, maar langs de andere kant ook weer leuk want binnen 5 minuten ben je van de binnenstad op een verlaten gigantisch strand. De contrasten van de stad, dat zijn de echte redenen om toch naar Valencia te gaan, zoveel adembenemende architectuur, zoveel groen, zoveel geschiedenis. Ongetwijfeld zal ik tot vervelens toe schrijven over deze groene parel van Spanje.

*heeft heimwee en koud*

No Responses Yet

Subscribe to comments with RSS.

  1. Imke Dielen said, on November 13, 2007 at 9:50 pm

    *smult van de tekst & is een beetje jalours*

  2. lamazone said, on November 13, 2007 at 10:06 pm

    wlecome back. het is hier ook warm. hier en daar.
    *warme knuffel*
    x

  3. dR!En said, on November 13, 2007 at 10:11 pm

    Jippie!!

  4. Anne said, on November 13, 2007 at 10:53 pm

    Heimwee naar een land dat niet je thuis is. Ik ken het gevoel heel goed nu al een week of 2.

    Waren jullie al vaker in Valencia voor je aan Valencia dacht ?

  5. Achterluitenant Smeulders said, on November 14, 2007 at 12:15 am

    Op de foto’s en beschrijving af vermoed ik dat ik abonnee zal zijn op je reisverhalen.

  6. Benjamin said, on November 14, 2007 at 12:28 am

    Ik wil ook gaan nu!

  7. judy said, on November 14, 2007 at 12:53 pm

    wow te gek! Mooie foto’s ook. Is die ene jullie huis? (eerst wat omgeploegd om het vrijstaand te maken, en dan die glasvezel een handje geholpen om meteen in de huiskamer te komen :)! Jullie zijn het verschil tussen dromen en doen. doen!

  8. Mirthe said, on November 14, 2007 at 5:54 pm

    Dat ziet er allemaal geweldig uit!
    Weer een stad die ik kan toevoegen aan mijn lijstje :D

  9. mick said, on November 14, 2007 at 6:48 pm

    @Ann, Nee we waren er nooit geweest, wel heel veel over gelezen.
    @Mirthe, laat weten wanneer hÈ! Dan zoek ik coole plekjes.

  10. ine said, on November 19, 2007 at 12:53 am

    suuuuperidee.
    ben zelf een paar jaar weggeweest en mis het een beetje.
    succes daar!


Leave a Reply

