Wondering Boys

Intolerantie?

Posted in Uncategorized by Mick on November 16, 2007

Op Appelogen kwam ik een post tegen die me toch een halve dag heeft bezig gehouden. Ze zetten daar een filmpje online met kleurige gillende nichten , die het liedje zongen “It’s ok to be Gay”. Het geen me bezig hield is het feit dat mensen zich gruwelijk aan ergerden, en zelf de suggestie gaven dat het vroeger beter was, toen de homo’s nog niet duidelijk aanwezig waren.

Laten ik eerst vertellen dat ik me totaal niet identificeer met gekleurde boa’s dragende, glinsterende nichten. Net zomin als Genste feesten feesters, Carnavalvierders etc. In mijn ogen zijn het mensen die plezier maken en dus helemaal niets fout doen. Maar hoe komt het toch dat er heel veel mensen zich aan ergeren. Het doet mij denken aan een zin die ik hoorde van een oude homo toen ik vijftien was: “als twee mannen elkaar verrot slaan staat iedereen er rond te juichen, maar als twee mannen elkaar kussen is de wereld ontzet.”

Is dit een vorm van intolerantie, is het een vorm van verzuring?

 

Hoe komt het dat er zoveel homo’s zijn die zich ook distantiëren van duidelijke homo’s? En geforceerd hetero gaan lopen doen maar vooral zeggen “daardoor schaam ik me homo te zijn”? Een heterovrouw zegt toch ook niet “ik schaam me hetero te zijn” als een geslachtsgenote iets doet wat haar niet aanstaat! Moeten we allemaal grijze en blauwe kleding aan en op rond een tafel zitten alsof het de koffietafel van een begrafenis is? Lang leve kleur en diversiteit.

*is voor de rest grote fan van†Appelogen*


No Responses Yet

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] las het bij Wondering Boy Mick. Vooraleer ik het verwijt krijg: jawel, die holebi’s hebben het recht om zich te ergeren aan […]

  2. Benjamin said, on November 16, 2007 at 4:03 pm

    Zie mijn blogbericht erover.

  3. Uw Moeder said, on November 16, 2007 at 4:17 pm

    Over intolerantie gesproken: http://blog.wonderingboys.es/?p=1872

    Mick, eigenlijk moet ge die post van mij, net als een aantal van uw posten, met een korrel zout lezen.

    Daarnaast: ik erger mij ook aan Scala of aan linkerrijstrookverslaafden of aan voorkruipers aan de kassa. En voor mij maakt het niet uit of iemand homo of hetero is, blond of bruin, Belg of Chinees, met een zwarte t-shirt of een rooie. Iedereen gelijk voor de wet: als ik mij aan iets erger, dan erger ik mij aan iets. Wat niet belet dat iedereen zijn goesting mag doen, of ik dat nu leuk vind of niet.

    En mag ik het tot slot een eer vinden dat wij u een halve dag hebben weten bezig te houden :)

  4. mick said, on November 16, 2007 at 4:24 pm

    Vind ik ook fijn, als mensen mij een halve dag bezig houden, zo zijn er maar weinig. Het ging meer om de aanzet van jou post dan dat je het werkelijk meent. Wie je/jullie blog leest weet dat! Vooral zoals zoals Benjamin schreef, de homofobe homo’s.

    Lang leve discussies ;)

  5. Uw Moeder said, on November 16, 2007 at 5:33 pm

    Homofobe homo’s, waar halen ze het :)

    Afijn, volgende keer komt ge maar met Imke mee naar de Girl Geek Dinner voor meer discussiefun. Ik zal dan zien of ik wat kleuters en peuters kan meekrijgen :)

  6. mick said, on November 16, 2007 at 5:45 pm

    :) Zal ik doen, neem jij een zooi kinderen mee, trek ik mijn roze spandex pak aan een compleet met veren hoed!

  7. nicole Essien said, on November 16, 2007 at 10:45 pm

    Wat is mis met deze foto ik zie alleen mensen die veel plezier hebben.
    Kijk eerst eens naar de hetero’s met carnaval daar zeggen we toch ook niks van .

  8. Anne said, on November 17, 2007 at 12:55 am

    Wat ik opmerk is dat er veel te veel ‘relnichten’ en ‘gaypride homo’s’ in het nieuws komen. Voor mensen die niet gewoon zijn om met mensen met andere meningen om te gaan (echt niet iedereen in Vlaanderen is open van geest en kijkt veder dan z’n eigen kerktoren) is het een dankbaar gegeven om het te gebruiken in hun betoog tegen ‘die vuil kwiebussen’

  9. Pieterr said, on November 27, 2007 at 10:43 pm

    Hoi Mick,

    ik kom net van bij Appelogen.
    fantastische interventie daar!
    weg met de geïnternaliseerde homofobie!

    Pieterr van omtersaaist

  10. hidh said, on November 28, 2007 at 2:50 pm

    Mag ik mijn lief er wel op attent maken dat hij ieder jaar bij het TV-verslag van de Gay Pride opnieuw ogenrolt dat er “natuurlijk weer alleen wordt ingezoomd op de blote basten en billen”.

    Hidh “Was will das Weib” van omtersaaist, in een stokerige bui

  11. Pieterr said, on November 29, 2007 at 2:00 am

    Ha ja natuurlijk. Uit teleurstelling omdat ik daar ook was en ze weer eens gemist heb.

    (nee grapje – ik ben niet voor al te veel vlees. Ik denk trouwens dat je overdrijft met het ogenrollen – ik kan me misschien hoogstens ergeren aan de slechte representatie… maar ik erger me zeker niet aan blote basten op een gay pride, laat staan dat ik mensen zou willen verbieden om mee te stappen)


Leave a Reply

