Wondering Boys

Vergeten gedrag?

Posted in Uncategorized by Mick on December 6, 2007


Zelf hebben we geen droogkast, maar hier 200 meter verder is een wassalon. Daar droog ik alles. In dat wassalon woont volgens mij een dame, want ze is er altijd. Die bemoeid zich telkens weer met mijn was- en drooggedrag. “dat moogt ge niet samensteken” “zoveel in één ton dat kan toch niet” en meer van dat soort ongein. Ontzettend irritant, ik weet heus wel hoe ik moet wassen en drogen ik doe het al bijna 24 jaar zelf!

Is dit een door ons vergeten sociaal gedrag of is het gewoon een bemoeizuchtig kutwijf.
Ik kom er niet uit.

No Responses Yet

Subscribe to comments with RSS.

  1. Marleen said, on December 6, 2007 at 5:54 pm

    Ik denk het laatste (bemoeizuchtig kutwijf:)

  2. Anne said, on December 6, 2007 at 6:13 pm

    Ik denk ook het laatste.

  3. Sophie said, on December 6, 2007 at 6:22 pm

    misschien voornamelijk het laatste, maar het eerste zal er ook wel mee te maken hebben. :)

  4. mike said, on December 6, 2007 at 11:09 pm

    AAND8!

  5. mick said, on December 7, 2007 at 1:07 am

    Ik blijf toch een heel klein beetje romantisch, vroeger gaven de vrouwen aan de gemeentelijke wastobbe toch ook raad!
    Ik hoef het niet, die raad, maar is het niet een vergeten sociaal gedrag?

  6. the b! in b&b! said, on December 7, 2007 at 9:56 am

    @ mick: face it, we leven in een betweterige maatschappij: in plaats van te luisteren naar, en te leren uit raad van anderen (ouderen), blijven we het op onze eigen manier doen… ofte die oude vrouw denkt: “wat gaat dat jong onwettend ding allemaal uitsteken met die was?!” ze zucht eens en wil je dan proberen uit te leggen wat je best kan doen…
    to conclude, inderdaad: vergeten sociaal gedrag volgens mij :)

  7. Bert said, on December 7, 2007 at 10:19 am

    Ik ga akkoord met mijne vent (ik zou niet anders durven :))

  8. hidh said, on December 7, 2007 at 11:23 am

    Ze is Nederlandse? (ik kan het weten)

  9. mick said, on December 7, 2007 at 11:25 am

    Ze is maar een paar jaar ouder dan mij, en ze doet het bij iedereen… Dat concludeert dat niemand die daar komt kan wassen. :)
    Ze is geen Nederlandse, ze praat zo een plat Gents dat ik echt heel goed moet luisteren.

  10. dEb said, on December 8, 2007 at 11:23 am

    Ha! leuk dat je dit schrijft, ik was dit soort dingen helemaal vergeten. Zelf doen wij( vooral zij->Tita dus<-(mea culpa klassieke man:( ) al jaren de was thuis, maar deze commentaren staan me nog levendig voor de geest toen we jaren geleden ook de grotere wassalons afschuimden met manden vol… Ik vond dat vroeger ook eerder irritant, in het begin. Tot ik begon te beseffen dat het echt wel een soort sociale omgang is. Van het moment dat je je er niet meer aan ergert, komen er dikwijls de leukste (of meest schrijnende) verhalen boven. Op markten heb je dat ook bv, allemaal dingen die stilaan verdwijnen en waar wij dikwijls als ‘moderne mens’ geen aandacht meer voor hebben. Leven en laten leven zou ik zeggen; zolang ze ook niet mee naar huis willen en elke dag om 4u op de koffie komen… mag het best voor mij.


Leave a Reply

