Wondering Boys

iPhone

Posted in Uncategorized by Wout F! on December 7, 2007

Dat ze leuk zouden zijn, daar heb ik geen seconde aan getwijfeld, maar dit had ik nooit gedacht! Sinds gisteren liggen hier twee iPhones, echt übercool. Een vriend vroeg me die te unlocken en dat is nu voor 90% gelukt.

Verbazingwekkend hoe je op dat kleine scherm zo veel kan doen. Zelfs internetten gaat behoorlijk goed met intuïtieve zoom functies.

Volgende week moeten ze alweer terug naar de rechtmatige eigenaar. Damn, wat zou ik graag zeggen dat m’n tas gepikt is met die iPhones erin! :-)

Tagged with:

No Responses Yet

Subscribe to comments with RSS.

  1. ill said, on December 7, 2007 at 7:25 pm

    ikke wil hebben!

  2. Mirthe said, on December 7, 2007 at 8:24 pm

    Die internetfunctie lijkt me het allerleukste!

  3. Benjamin said, on December 8, 2007 at 12:20 am

    Call me old fashioned, maar een gsm moet vooral kunnen bellen, smsen en veel geheugen hebben.

    *Zegt diegene die nu blackberryt voor ‘t werk*

    Nee, mss koop ik ooit een iPhone, maar dan? Ben je nooit nog mailloos… Altijd bereikbaar heeft ook nadelen…

  4. Ann said, on December 8, 2007 at 12:32 am

    Een Amerikaanse vriend van ons waar we mee in New York aan tafel zaten had er één bij toen. Wel knap ding. Had hem 640 dollar betaald. We hebben hem ook even in onze handen gehad! Leuk hoe je met enkele bewegingen met je vingers de foto’s kan vergroten enzo.

  5. wout said, on December 8, 2007 at 1:57 am

    @ Benjamin

    Dus de nu reeds geaccepteerde techniek van het SMS-en wil je samen met de rest van de mensheid wel accepteren maar alle andere nieuwe functionaliteiten zijn too much? Klinkt net als iemand die geen digitale fotografie wil gebruiken omdat het niet “echt” is (van in de tijd dat ze het milieu nog liepen te vervuilen met het ontwikkelen van filmrolletjes).

    Verder bepaal je zelf of je ontvangen mail wel of niet leest… niemand verplicht je! Maar je hebt wel de mogelijkheid… :-)

  6. Benjamin said, on December 8, 2007 at 1:09 pm

    Da’s wat scherp gesteld.

    Ik trek nu wel digitale foto’s, terwijl ik er vroeger geen trok. Digi fotografe werkte voor mij drempelverlagend.
    Ik sms tegenwoordig nog amper ;-). Ik ben sms-lui ;-) Ligt wellicht ook aan mijn gsm, die niet zo sms-vrieendelijk is.

    In theorie bepaal je inderdaad wanneer je je mail leest, maar in de praktijk zit dat nog niet of niet meer (‘t is hoe je ‘t bekijkt). Een mail die verstuurd is wordt al vaak beschouwd als gelezen en probleem behandeld. Refelectietijd is uit den boze precies…

    Maar ach, wellicht ben ik over enkele maanden al bijgedraaid en zit ik wellicht net als iedereen te iPhonen.

  7. dR!En said, on December 8, 2007 at 7:35 pm

    Welke 10% lukt er niet dan? Ik ga er nog een paar maanden mee wachten… maar ooit zal ik em hebben! :-)

  8. wout said, on December 8, 2007 at 7:49 pm

    De iPhone moet je via iTunes unlocken om überhaupt in het systeem te kunnen. Met jailbreak (zo heet het programma) kan je dat omzeilen. Je moet dan eerst downgraden van besturingssysteem 1.1.2 naar 1.1.1, dan jailbreak-en en dan weer upgraden. Tot daar ben ik geraakt. Je kan nu alles doen buiten bellen: internetten, mail, google maps, foto’s bekijken en trekken, films bekijken (oa youtube), chatten, kalender en nog veel meer.

    Het probleem is nu nog de SimLock. De huidige bootloader (firmware) is versie 4.6. Die is nog niet gekraakt maar dat gaat niet lang meer duren. Binnen dit en een paar weken is die ook gekraakt en dan kan ik weer verder. Er is één optie om voorbij die bootloader te komen maar dan komt er een soldeerbout aan te pas. Zo ver durf ik dan weer niet gaan :-D

    Beetje technisch maar alla. Het is dus wachten geblazen!

  9. mick said, on December 8, 2007 at 8:20 pm

    *trouwt met een echte NERD*

  10. Karel said, on December 9, 2007 at 8:58 pm

    Ik wil er ook een, heb nog getwijfeld er een uit Amerika te bestellen, maar ik ga toch wachten tot hij hier uit is, ik heb al ergens gelezen ‘verwacht in mei’ :s dus dat is wel nog even, maar ja geduld wordt beloond zeker?

  11. Benjamin said, on December 9, 2007 at 9:02 pm

    Hoe groot is dat? Past het in een broekzak?

  12. wout said, on December 9, 2007 at 10:32 pm

    @Karel:
    Het zijn nog rumors. Ik denk dat België nog lang zal moeten wachten. Koppelverkoop is hier namelijk niet toegelaten. Dus het kan best lang wachten worden!

    @Benjamin:
    Kleiner dan je verwacht! Qua afmetingen exact even groot als een apple muis en qua dikte iets meer dan een centimeter. Doordat hij zo dun is past hij beter in je broekzak dan een doorsnee GSM.

  13. Benjamin said, on December 10, 2007 at 9:35 am

    Ah, da’s dan wel goed nieuws! Want de Blackberry is eigenlijk te groot…

  14. Applefanbe said, on December 11, 2007 at 2:22 pm

    Wel mee oppassen als je er een moest aanschaffen.

    http://applefanbe.wordpress.com/2007/11/20/when-geeks-die-a-little-inside/

  15. Benjamin said, on February 11, 2008 at 5:25 pm

    En weet je wat, mijn ma heeft er eentje meegebracht uit de VS. Een deze wordt die geünlockt! Ik ben benieuwd!!


Leave a Reply

