Wondering Boys

Het toesten bord van J

Posted in Uncategorized by Mick on December 10, 2007

Onze vriendin J heeft een Ibook, toen ze die openklapte gilde ik; “Wat heb je daar mee uitgespookt, de helft van haar letters zijn van het toetsen bord gesleten.” Och, zegt ze, dit is nog niets, het is mijn tweede toetsen bord al.

Dit heb ik dus nog nooit gezien. Gelukkig heeft ze een hulpdingetje op haar bord geplakt.

Tagged with: , , ,

No Responses Yet

Subscribe to comments with RSS.

  1. dR!En said, on December 10, 2007 at 2:47 pm

    ahum ahum, dit is een MacBook, Geen iMac.
    Just is just! ;-)
    Sorry

  2. mick said, on December 10, 2007 at 2:47 pm

    En gelijk heeft ze!
    sorry hoor :)

  3. wout said, on December 10, 2007 at 2:55 pm

    Nee, geen MacBook, een iBook!
    Just is just hé! ;-)

  4. Uw Moeder said, on December 10, 2007 at 4:27 pm

    En ‘t is ook “toetsenbord”, en niet “toesten bord”.
    Just is just hè!

  5. wondering journal » archief » Schrik said, on December 10, 2007 at 5:01 pm

    […] Ge zou verdomme nog schrik krijgen wat te schrijven! Eerst Dr!en, dan Ons Moeder op deze post. […]

  6. hidh said, on December 10, 2007 at 5:15 pm

    Maar ‘t is tenminste wel een verstandige mens aangezien ze een QWERTY-toetsenbord gebruikt! (MOEHAHAHA @ P wegens eeuwigdurende discussie daarover)

  7. Anne said, on December 11, 2007 at 12:47 am

    Probeer maar ne keer vlot franse teksten te schrijven op een QWERTY klavier…
    Hoogst irritant, want dan moet je continue ASCII-codes onthouden voor de accenten.

  8. hidh said, on December 11, 2007 at 2:48 am

    Ik schrijf regelmatig teksten in uiteenlopende talen met accenten (en aanverwanten), en juist dan is het in mijn ervaring handiger om QWERTY (met de “internationale” instelling) te gebruiken. Een é wordt dan eerst een ‘ en dan een e aanslaan, een ç wordt een ‘ gevolgd door een c, à wordt ` gevolgd door a etc. Voor het zwaardere werk gebruik ik Ctr-Alt in combinatie met de basisletter of iets dat in de buurt zit: ø is Ctr-Alt-l (de ø staat zelfs in het hoekje van de toets om het makkelijker te maken), etc. Met AZERTY-voor-Frans zou ik alleen Frans kunnen typen.

    Maar het echte verschil tussen AZERTY en QWERTY zit hem niet in de talen, ben ervan overtuigd dat je ook AZERTY “internationaal” kunt instellen. Het echte verschil zit hem in de plaatsing van overige toetsen: Bij AZERTY moet je voor de meest gebruikte leestekens (. en ,) eerst op SHIFT drukken, bij QWERTY zjn ze rechtsreeks toegankelijk. Bij AZERTY moet je ook voor de cijfers SHIFT gebruiken. Daarom vind ik AZERTY vreselijk omslachtig.

    (sorry boys, ik stap nu meteen van mijn stokpaardje af en zal het nooit meer doen…!)

  9. Karel said, on December 12, 2007 at 1:02 pm

    Mijn toetsenborden verslijten ook nogal snel. Maar op een Qwerty kan ik echt niet werken.


Leave a Reply

