Wondering Boys

Motion

Posted in Uncategorized by Mick on January 1, 2008

Eén van de voornemens die ik heb is dat ik twee nieuwe programma’s tot op het bot ga leren, één daarvan is Cinema4d de ander is Motion, met de bedoeling om leaders te gaan maken. Met Motion kun je veel, maar ook hele simpele dingen zoals het filmje hieronder. Bewegende grafische vormgeving, heerlijk.
[coolplayer width=”500″ height=”375″ autoplay=”false” loop=”false”]http://www.youtube.com/watch?v=QX7N58df0j0[/coolplayer]

Tagged with: ,

No Responses Yet

Subscribe to comments with RSS.

  1. Pieter said, on January 1, 2008 at 2:56 pm

    C4D staat ook al een half jaar op het to do-lijstje… en ondertussen heb ik Leopard geïnstalleerd en dus ook Bootcamp en ben ik weer Max of Rhino aan het overwegen. Hopelijk brengt 2008 een bijl om die knoop door te hakken.

    Ik zou het vooral gebruiken voor architectuurrenders te maken. Goede raad? Hints? Tips?

  2. wout said, on January 1, 2008 at 3:12 pm

    Ik gebruik cinema nu al 10 jaar en ben nog steeds blij met de keuze. Ooit ben ik op school begonnen met Alias Wavefront maar omdat die alleen op Silicon Graphics draait ben ik op zoek gegaan naar een degelijk alternatief op mac voor visualisatie. Cinema was toen de beste optie. Super overzichtelijk en ontzettend snel in renderen.

    Onlangs ben ik weer het hele rijtje afgegaan om te kijken of er iets nieuws op de markt is dat cinema kan overtreffen. Ik ben even bij Blender stil blijven staan maar cinema blijft gewoon de beste optie.

    Op wondering tv zijn een aantal voorbeelden te zien van render stijlen in cinema. Bekijk even die animaties van arcelor, die geven al een goed idee.

  3. Pieter said, on January 1, 2008 at 3:39 pm

    Thx, Wout. Ik had alle projecten op Wondering TV al eens overlopen en was toen al onder de indruk.
    Een ander probleem is dat bij mij vooral de snelheid primeert ipv de kwaliteit. Ik ben student architectuur en ik wil alleen een ‘indruk’ geven, als ik perfecte HQ-renders wil, dan zal ik dat wel uitbesteden. (Uitbesteden is als student natuurlijk (nog) niet het geval…)

  4. Mirthe said, on January 1, 2008 at 3:53 pm

    Ik ben al benieuwd naar wat jij er van gaat maken! :)

  5. wout said, on January 1, 2008 at 4:01 pm

    @Pieter
    In cinema kan je super snel modellen. Een ander programma dat ik al een tijdje in de gaten houd is Modo van Luxology. Maar het communiceert erg slecht met Vectorworks, mijn favoriete CAD programma. Er is zelfs een plugin die het mogelijk maakt om een directe link te leggen tussen de twee programma’s. Aanpassingen in vectorworks nadien reflecteren meteen in cinema. Echt super is dat.

  6. Pieter said, on January 1, 2008 at 6:27 pm

    @Wout: Damn, je doet me nu weer twijfelen! Ik gebruik ook VectorWorks, maar voorlopig enkel voor 2D. 2008: 3D’en in VectorWorks en renderen in C4D!

  7. Lesley-Ann said, on January 1, 2008 at 10:12 pm

    Mijn hemel wat gaaf zeg!! Heb je dat met motion gemaakt? Mega coollllll!

  8. Paul Cobbaut said, on January 3, 2008 at 1:10 pm

    Waauw leuk filmpje, mooi gedaan.


Leave a Reply

