Wondering Boys

Paarse Kots

Posted in Uncategorized by Mick on January 3, 2008

Begin deze maand vond ik het al raar dat Vrt-Nieuws van naam ging veranderen naar ‘De Redactie’, welke redactie? Maar één van mijn favoriete sites op het web maakt het nog erger. Ze krijgen een erg lelijke site! Een grote paarse onoverzichtelijke kots. Waar die vormgevers zitten is mij de vraag, niets klopt, niets staat in verhouding, en paars? Paars is de kleur van de kerk, de rouw en Madonna. Een modekleur van twee jaar geleden. Hebben ze hier nu echt geen kaas gegeten van een beetje semiotiek. Het is een beta dus ik hoop op verbetering! Ga vooral helemaal naar beneden en zie hoe de hoofdredacteur wordt voorgesteld, als een Vlaams Belang flyertje, het amateurisme druipt eraf! En nu hou ik me nog in met mij kritiek over fonts en uitlijning. Zelfs op de tekentafel komt dit bij ons er nog niet door! Eerst een goed concept en dan in webtaal en niet andersom.

klik klik klik

(gevonden in de wereld die Twitter heet)

Tagged with: , ,

No Responses Yet

Subscribe to comments with RSS.

  1. Pieter said, on January 3, 2008 at 2:30 am

    Ieder programma (13u, 18u, 19u, Ter Zake…) krijgt een eigen kleur. Paars zal nog overgeschoten zijn… dat dan maar voor de site.
    Ze willen duidelijk hun ‘bekende gezichten’ uitspelen, een keuze die ik niet echt begrijp, en als het nu nog eens schone of recente foto’s waren, maar die moeite hebben ze blijkbaar niet gedaan.
    Alles staat enorm dicht op elkaar en de videobalk maakt de header te zwaar.

    Ik ben er ook geen fan van!

    Plus: filmpjes in .flv

  2. mick said, on January 3, 2008 at 2:33 am

    @ Pieter
    Of niemand weet wie hun gezichten zijn, het is VTM toch niet!
    Filmpje in .flv is inderdaad een plus, ik wacht rustig het eindresultaat af!

    By The Way; Mooi blog heb je!

  3. girl on the run said, on January 3, 2008 at 2:38 am

    Uoaarggh… Tijd voor mijn eyebath! Gauw deze viezigheid uit mijn ogen spoelen.

  4. Walter said, on January 3, 2008 at 3:00 am

    Nadat beslist werd dat de presentatoren van VRT radio hun techniek zelf moeten doen, trekken ze de lijn door. Vanaf morgen maken ze ook de website zelf. :-))))

  5. Benjamin said, on January 3, 2008 at 6:58 am

    Nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

    Wat is dat voor een lay-out?

  6. the b! in b&b! said, on January 3, 2008 at 10:25 am

    outch, pijnlijk!
    ik dacht dat er gezegd was dat de hoofdtoon zwart met kleur zou worden? dit doet zo hln.be aan! brrr… niet goed, niet goed.

  7. lamazone said, on January 3, 2008 at 10:39 am

    what.the.hell. hln heeft een concurrent bij voor lelijkste site van het jaar.

  8. mick said, on January 3, 2008 at 10:48 am

    Nu ik het in de ochtend bekijk is het nog erger! Ik heb er zelfs een nachtmerrie over gehad!

  9. Dr. xYz said, on January 3, 2008 at 11:18 am

    Blijkbaar wordt jullie blog ook gelezen door de vormgevers van de vrt. ;-)
    Het paarse kleurtje is vandaag groen geworden. De lay-out moeten ze nog aanpassen.
    Ze zijn er mee bezig.

  10. wout said, on January 3, 2008 at 11:26 am

    @Dr. xYz
    Misschien moeten we de titel van deze post nu veranderen naar “groene kots”. Welke kleur je er ook aan geeft, het blijft een ontzettende rommel!

  11. Frederik said, on January 3, 2008 at 11:39 am

    Ik denk dat de kleur zich aanpast volgens het journaal dat er aan komt. Vannacht was dat dus paars (laatavondjournaal), voor de middag groen,…
    Zie http://www.radiovisie.eu/be/nieuws.rvsp?art=00072432
    Als dat de logica is zou het straks geel, rood,… moeten worden

  12. tantieris said, on January 3, 2008 at 11:43 am

    Het lijkt een website die ik zou kunnen ontwerpen (en dan bedoel ik als volslagen leek-zijnde). Alhoewel, over mijn smaak valt misschien ook te twisten, want ik ben al heel mijn leven zot van paarse schoenen en accessoires. Maar dan vind ik een paarse site er toch nog altijd over. (Kwestie van toch mijn smaak wat te positiveren)

  13. llx said, on January 3, 2008 at 12:05 pm

    vranckx typo is wel hip. always look on the bright site :-)

  14. sed said, on January 3, 2008 at 12:24 pm

    Dat aanpassen aan het journaal dat er aankomt zou ik nochtans origineel vinden maarja wie ben ik. En paars is natuurlijk wel spuuglelijk!

  15. Benjamin said, on January 3, 2008 at 1:27 pm

    De kleurwissel an sich is niet verkeerd, maar de lay-out vind ik maar niets. En de portretjes zijn er niet mooi op geplakt.

  16. spekvriend said, on January 3, 2008 at 2:01 pm

    Dit moet een grap zijn. Dit moet toch een grap zijn? Niet?

  17. Imke Dielen said, on January 3, 2008 at 2:10 pm

    Het is een grap! Het was puur aandachttrekkerij…

    — wishful thinking

  18. deredactie.be - uptotech said, on January 3, 2008 at 4:38 pm

    […] aan The WonderingBoys voor bewaren van de screenshots, en het nieuws. Gepost: 03 January 2008 door tom | met geen […]

  19. dR!En said, on January 3, 2008 at 9:59 pm

    NOOOO!!! Dit is echt mijn favoriete website, sta ik mee op en ga ik mee slapen, maar als dit er door komt haak ik meteen af! Fucking hell.

  20. Bart said, on January 5, 2008 at 4:30 pm

    Spuuglelijk die site! Als dit doorgaat ga’k betogen voor’t VRT gebouw! We betalen toch belastingen voor een schoon design zeker? Waarom anders???

  21. […] de kleurtjes bij RadioVisie. Screenshots van de nieuwe website http://www.deredactie.be bij Mediabom.tv en Wondering Boys. Meer commentaren bij Sander Van der […]

  22. Kristof said, on January 7, 2008 at 2:32 pm

    Ik deel uw mening…

  23. dR!En said, on January 7, 2008 at 2:34 pm

    En tràààààg dat da gaat! Duurt gewoon minuuuuuuuten voor een pagina geladen is. Echt waar, ik ben vanaf nu een ex-lezer. Kga straks eens een ferm contactformuliertje versturen zie.

  24. […] gekomen op de DeRedactie.be, de nieuwe site van VRT Nieuws. Vlaamse internauten lusten hem niet. Al zal er ook wel gewenning optreden. Voor nostalgici is er nog Sporza.be. Voor reactionairen is […]

  25. deredactie.be « Evelien kwoot de dag said, on January 7, 2008 at 4:14 pm

    […] 7, 2008 door Evelien Er was al duchtig over geblogd (Margaux, Wondering Boys, Talk of the Town, My Personal Vision, Radio Plasky, nog een keer Radio Plasky, Kristof, en […]

  26. De(-)red(-)actie.be « Tales of Salt said, on January 7, 2008 at 5:18 pm

    […] info By tine Categories: blog en tv Er is al ontzettend veel over geschreven en de komende dagen zal er heus wel nog over geschreven […]

  27. De redactie « Cajiente’s Weblog said, on January 7, 2008 at 11:03 pm

    […] 7, 2008 door cajiente Iedereen heeft het maar over de website, maar hoe ziet dat nieuwe journaal er nu eigenlijk […]

  28. […] Journaal moesten vandaag wel de hot topics geweest zijn in de Vlaamse Blogosfeer. Van afgrijzen tot ongeloof, van begrip tot een nuttige tips en wat ironie (of is het cynisme). Enfin, te veel commentaren om […]

  29. Naftman said, on January 8, 2008 at 4:11 pm

    Eindelijk gelijkgestemde zielen. Spuuglelijk en terug naar de jaren ’95 is dit !
    Vrtnieuws.net had een van de cleverste layouts van de laatste jaren, en dan nu dit. Dank om hier even de aandacht op te vestigen !

  30. gotr said, on January 9, 2008 at 9:20 pm

    Kijk, hier hebben ze het er ook over:
    http://www.denieuwereporter.nl/?p=1405


Leave a Reply

