Wondering Boys

Ron Mueck

Posted in Uncategorized by Mick on January 3, 2008

Het hyperrealisme was in de jaren zeventig razend populair maar zakte heel snel weg. Nu is er een opleving voor het hyperrealisme sowieso voor realisme en één van de grote mannen is Ron Mueck. Wat hem zo bijzonder maakt is dat hij het realisme uit proportie trekt. Enorme baby’s, kleine roddelende tantes en allemaal gemaakt met een griezelig enge precisie Als deze man ooit in de buurt is moet ik echt zijn werk gaan bekijken. Hij is f*cking geweldig!

meer werk: klik klik klik
een reportage over zijn werk: klik klik klik

Tagged with:

No Responses Yet

Subscribe to comments with RSS.

  1. MJ said, on January 3, 2008 at 12:29 pm

    Dag Mick, via je fijne reactie op mijn weblog, bedankt ervoor, op jullie blog terecht gekomen en erg genoten van al die info die hier beschikbaar is, ‘k heb een RSS feedje aangemaakt!

  2. tantieris said, on January 3, 2008 at 12:34 pm

    Ja, die vind ik ook keigoed ! Doet me qua concept een beetje aan Paul McCarthy denken, maar dan beter. Ik zal hem zeker ook gaan zien als hij ooit in de buurt komt.

  3. Über Kevin said, on January 3, 2008 at 4:02 pm

    Nog zoiets: Maurizio Cattalan

  4. Uw Moeder said, on January 4, 2008 at 12:52 pm

    Duane Hanson heeft toch meer gemeen met Ron Mueck dan Pol McCarthy. Allee, vind ik hè.

    http://www.saatchi-gallery.co.uk/artists/duane_hanson.htm


Leave a Reply

