Wondering Boys

Bibliotheken

Posted in Uncategorized by Mick on January 7, 2008

Kerken en bibliotheken zijn twee instituten die ik dikwijls bezoek als door de wereld slenter. Waarom weet ik eigenlijk niet , want ik ben een modernist. Maar het Barokke en kitshgehalte heeft een hypnotiserende werking op mij. Deze site heeft de mooiste bibliotheken van de wereld verzameld.

klik klik klik 

Tagged with:

No Responses Yet

Subscribe to comments with RSS.

  1. Emanuel said, on January 7, 2008 at 3:35 pm

    Wauw! Mooi zeg!

  2. Bert said, on January 7, 2008 at 4:00 pm

    Yes! Ook wij stappen regelmatig een kerk of openbaar gebouw binnen. Heel vaak lelijke buitenkanten, maar des te indrukwekkender aan de binnenkant… en meestal gratis! Als dat geen waar voor je geld is…
    Ik sla de site alvast op bij mijn favo’s!

  3. dEb said, on January 7, 2008 at 4:14 pm

    Een mooie bibliotheek én een mooie kerk: ze hebben allebei evenveel sacrale waarde. Niet omwille van geloof maar omwille van de rustgevende aantrekkingskracht. De sacrale waarde van een ruimte is evengoed aanwezig in goede architectuur. Prachtige voorbeelden overigens.

  4. Tita said, on January 7, 2008 at 6:50 pm

    Dank voor de site, ik kan dit weer gebruiken in mijn lessen architectuur, tof!

  5. Aliene said, on January 7, 2008 at 9:52 pm

    De symboliek die in veel kathedralen en musea wordt gebruikt spreekt het onderbewuste aan, vandaar dat het op een rare manier je aanspreekt, en je weet niet waarom…


Leave a Reply

