Wondering Boys

Gedachten

Posted in Uncategorized by Mick on January 31, 2008

Hierboven, in de header, staat persoonlijk blog van twee ontwerpers. Eén daarvan is Wout. Wout schrijft niet zoveel. Die werkt vooral achter de schermen. De ander ben ik. Ik provoceer en onderzoek vooral! (vinkleuk) Dat persoonlijk gaat erom dat wij aan onze dierbare vrienden, familie en nieuwe kennissen, die we hebben leren kennen via het blog, op de hoogte willen houden van ons reilen en zeilen. Onze gedachtegang, onze levenswijze, ten goeden en ten kwade.

Dus kom niet af met achterlijk e-mails over dat het ‘not done’ in de blogosfeer is om iemand af te kraken, of “over het Vlaams Blok schrijf je niet” “je kunt ook tussen de regels schrijven” En nog veel, veel, zo veel meer in deze trant. Tussen de regels schrijven is nU net het gene ik niet doe.

Dus bij deze zijn we waarschijnlijk van plan om ons blog te beveiligen met een login.
Niet elke keer inloggen, alleen de eerste keer. Iedereen die een blog heeft kan erin, mensen zonder blog moeten we kennen of iemand moet ze introduceren.

Dit gaat ons een hoop minder e-mails en stress verminderen.

We denken verder. Misschien samen met de verhuis.

Katinka heeft gewoon gelijk!

No Responses Yet

Subscribe to comments with RSS.

  1. gugfuz said, on February 1, 2008 at 5:04 am

    Het klinkt als wakker worden uit een droom en merken dat de wereld eigenlijk niet lief is.

    Doen, die beveiliging.
    Bloggen moet leuk blijven, geen gevecht.

  2. hans said, on February 1, 2008 at 8:59 am

    aargh, da’s zo vies. en misschien ook nogal vreemd voor mensen die geïnteresseerd zijn in het werk van wondering boys, het linkje journal zien en er niet in kunnen?

  3. Nick said, on February 1, 2008 at 10:59 am

    Help!!! Straks kan ik als blogloos medemens jullie avonturen en bedenkingen niet meer volgen. :(
    Als mensen een probleem hebben met wat jullie schrijven is dat gewoon hun probleem, niet dat van jullie… Al begrijp ik wel dat jullie sommige persoonlijke zaken eerder voor een select gezelschap ter beschikking stellen. Toch jammer…

  4. mick said, on February 1, 2008 at 11:04 am

    NOU; goed lezen, je kunt er wel in, je zou wel mee kunnen lezen, alleen niet zomaar. Zie het als een abonnement op een tijdschrift ofzo. En het is nog iet zeker, we denken er over.

  5. lamazone said, on February 1, 2008 at 11:20 am

    Tja, hoge bomen vangen veel wind hé.

    Ik vind het ongelooflijk tof dat jullie (jij) schrijven (schrijft) wat uit de buik komt. Zo loop je in het oog, en weinigen doen dat, ikzelf incluis. Je kunt braafjes schrijven of iedereen naar de mond praten en dan heb je weinig tot geen last van haatmail. Of je kunt schrijven over wat je belangrijk vindt, over je gevoelens, je blog gebruiken om stoom af te laten en geen discussie.

    Krijg je enkel kritiek van mensen die jullie niet kennen? Want anders heeft een afgesloten login heel erg weinig zin.

    Maar goed, ik vind het alvast goed dat je je schrijfstijl niet gaat aanpassen voor kritiek. Trek het je ook gewoon niet te erg aan.

    Dikke lamaknuffels
    x

  6. Benjamin said, on February 1, 2008 at 11:52 am

    Je hebt gelijk, bloggen moet leuk blijven. Als login helpt, why not? Maar ik zou het jammer vinden. Want bloggen is ook je gedachte de wijde wereld insturen.

  7. Cindy said, on February 1, 2008 at 12:52 pm

    Gelukkig dat ik me gisteren al kenbaar heb gemaakt als lezeres ;-)
    Anders kwam ik misschien niet voorbij de login ballotage :-D

    Ik vind het knap wat je / jullie hier neerzet(ten) en lees jullie heel graag. Daarenboven vind ik het juist heel tof dat jullie eerlijk en vanuit het gevoel schrijven. Zoals het is, is het. Dat gevoel.

    Als kritiek je echter teveel begint te raken, moet je inderdaad even nadenken.
    Been there, done that.

    Alleen alsjeblief, ik smeek het bijna. Stop niet met schrijven :-)

    Groetjes

    Cindy

  8. Mirthe said, on February 1, 2008 at 2:47 pm

    Logins schrikken me meestal een beetje af. Maar ik ken jullie blog en ik lees hem graag. En ik begrijp waarom je het doet, dus ik blijf vaste klant! :D

  9. georgina said, on February 1, 2008 at 3:06 pm

    Hallo Wondering Boys. Ik zou hier zoveel kunnen zeggen, maar houd het kort. Wat jullie nu meemaken heb ik ook al (ongeveer) meegemaakt. En ik werd er bijna ziek (gek) van.
    Het idee gelezen te worden door mensen die je hard gekwetst hebben, is niet fijn. Toch proberen vooral te denken aan de meerderheid die u wel positief gezind zijn.
    Bloggen met een toegangscode is niet fijn maar als het een veiliger gevoel geeft: doen.

  10. M-Cross said, on February 1, 2008 at 3:57 pm

    Mick! Doen wat je hart je ingeeft en niet doen wat de rest zegt, als we moeten inloggen om jou blog te mogen lezen, heb ik daar geen probleem mee.
    Trek het je niet aan, doe gewoon je eigen ding zoals jij dat het beste kan

  11. Elle said, on February 1, 2008 at 4:10 pm

    Ik zou het spijtig vinden, die login. Gaat bloggen net niet over vrijheid en je ding zeggen/doen? Ik kreeg ook regelmatig mails van mensen die mijn blog en wat ik vertel bullshit vinden. Mensen zonder humor en zelfrelativering, een heel ongezonde soort. Maar ze kunnen simpelweg de pot op. Dan moeten ze maar wegblijven en elders gaan lezen. Gewoon doorgaan zoals jullie bezigzijn!

  12. llx said, on February 1, 2008 at 4:12 pm

    zeg wat je te zeggen hebt en zeg het voor iedereen. Geloof me, je gaat nooit dood van kritiek. Integendeel. En, please, er zijn al zo weinig stemmen waard gehoord te worden.

  13. katinka said, on February 1, 2008 at 6:43 pm

    *begrijpt het volledig!*

  14. tante annie said, on February 1, 2008 at 7:13 pm

    gij gaat ons alleen laten met de burgerjournalistiek!!


Leave a Reply

