Wondering Boys

Zelfdiscipline

Posted in Uncategorized by Mick on March 5, 2008

Zelfdiscipline is een raar iets. Ik heb het wel, anders zou ik niet al 15 jaar thuis kunnen werken. Maar nu met het Spaans leren ben ik het toch precies kwijt. Thuis op ons klein appartement lukt het me niet om zoiets saais als werkwoorden vervoegen er in te krijgen. Dus hebben we besloten om elke dag minstens twee uur in de openbare bibliotheek te gaan zitten. Dat gaat inderdaad een stuk beter. (ik ben er nu) Ik bedenk me nu dat ik nooit zelfdiscipline nodig heb gehad voor mijn werk. Elke opdracht was leuk om aan te werken. Dat zal het verschil wel zijn. In elk geval kan ik niet wachten tot de 24ste, dan beginnen we met conversatielessen want nu heb ik echt het idee dat ik een dode taal leer. Dan kan ik tenminste in het Spaans verbaal rond gaan schoppen. Nu al zin in

Tagged with:

No Responses Yet

Subscribe to comments with RSS.

  1. tante annie said, on March 6, 2008 at 1:33 am

    kunt ge al een spaanse mop?

  2. mick said, on March 6, 2008 at 12:33 pm

    nee, nog nie, maar wel al vieze woorden…

  3. Benjamin said, on March 6, 2008 at 1:09 pm

    Mijn eerste leerkracht(e) Spaans, een potige communistische lesbo (ze was/is fier op die drie eigenschappen), poneerde destijds:

    “De beste manier om een taal te leren is de sleeping dictionnary: heb een anderstalig lief”.

    Mijn eerste vent was/is vertaler-tolk NL-ES-PT, en een andere ex is half Spaans.

    (Helaas is mijn zelfs beperkte Spaans verloren gegaan)

    Kortom: bedrijf de liefde en español, señores. Voor inspiratie: The Adams Family :-P

  4. E-manuel said, on March 6, 2008 at 3:38 pm

    @ Benjamin: zo was ik toch nog voor iets goed :-P

  5. ties. said, on March 7, 2008 at 6:45 pm

    ik begrijp het helemaal! bij ons was het ook zo moeilijk dat studeren. alletwee fulltime job, en dan nog eens studeren in de vrije uurtjes?? huhum … het kwam er maar nooit van eigenlijk. onze redding waren de avondjes in de pub, met wat alcohol achterover gaat babbelen altijd vlotter. we hadden enkele leerkrachten van Berlitz leren kennen en zij deden hun best om duidelijk te articuleren en ze verbeterden onze zinnen tijdens de conversatie. veel beter dan les in een klaslokaal …


Leave a Reply

