Wondering Boys

Orquestra Arab de Barcelona

Posted in Uncategorized by Mick on May 16, 2008

[coolplayer width=”500″ height=”375″ autoplay=”false” loop=”false”]http://www.youtube.com/watch?v=eHIhLRJjTTA[/coolplayer]

we saw an amazing concert
it brought tears in our eyes
and opened them at the same time

ayer vimos un concierto estupendo
nos soltamos las lágrimas
y tambien le abrió nuestros ojos

Tagged with:

No Responses Yet

Subscribe to comments with RSS.

  1. mike said, on May 16, 2008 at 9:09 am

    ik versta er niks van…leg’es uit dan

  2. M-Cross said, on May 16, 2008 at 1:33 pm

    waarom tranen? maar ja, versta er dan ook niets van.

  3. mick said, on May 16, 2008 at 1:44 pm

    @M-cross, nooit tranen in je ogen gehad omdat iets mooi was? Daar heb je geen taal voor nodig. Ik verstond er ook niets van omdat het Arabisch was, maar deze groep is zo geweldig goed.

  4. Aliene said, on May 16, 2008 at 2:01 pm

    Never had tears in your eyes because of music or a singing voice??
    …Thats the difference between listening with your ears and listening with your heart.
    Sommige muziek raakt gewoon je ziel terwijl je er niks van verstaat, en dat hoeft ook niet. Het is de resonantie die binnendringt.
    Trouwens een kicken mix tussen Arabisch, Spaans en zigeuner-muziek zeg! goeie stem die vent!Love it! gaat zeker opzoek naar een cd.

  5. Pieter said, on May 16, 2008 at 2:21 pm

    Nice!
    It makes me think of the first time I heard the Algerian Classic ‘Ya Rayah’ sung by Faudel, Khaled and Rachid Taha. I had the same sensation. It sure opened my eyes too.

  6. M-Cross said, on May 16, 2008 at 3:38 pm

    @mick, ja ik heb al tranen in mijn ogen gehad van muziek die ik niet verstond, ligt misschien aan de pc hier die het geluid niet echt optimaal doorgeeft. ik vond het wel mooi maar het deed me op het eerste niets,
    @aliene, misschien moet ik ook eens op zoek gaan naar een cd en er op zijn minst eens goed naar kunnen luisteren.

    PS gingen jullie van de muziek van jullie trouw geen cd-tje branden? zag daar eigenlijk wel naar uit.
    ohh ja ik smacht ook nog naar de tweede aflevering van wandering in valentia, maar ik vrees dat jullie het nog veel te druk hebben nu zeker?

    Kusjes

  7. Aliene said, on May 16, 2008 at 5:02 pm

    @M-Cross, smaken verschillen hoor ;)
    Niet iedereen vind hetzelfde mooi of wordt er door geraakt (gelukkig maar! ‘t zou maar saai worden:)
    Ik weet niet of je van vioolmuziek houdt?
    Ik in principe niet, lol, tot ik deze vent hoorde.. http://youtube.com/watch?v=vUO6kYLb6As

  8. Aliene said, on May 16, 2008 at 5:13 pm

    en hier krijg ik ook kippevel van..

  9. Aliene said, on May 16, 2008 at 5:20 pm

    And for our Spanish amigo’s
    Lucho Gatica

    :)

  10. Tita said, on May 16, 2008 at 5:30 pm

    ¡Me gusta mucho!
    En wie kent er nu los van taal of voorkeur voor instrumenten niet dat buikgevoel bij het horen van iets moois. Ik heb het alleszins regelmatig, kippenvel, tranen, een ontroering die van heel diep komt en die je wereld beweegt op één of andere manier. Ik zou niet zonder kunnen, het bewogen worden zonder ratio of enig idee waar het nu eigenlijk over gaat.

  11. Aliene said, on May 16, 2008 at 6:46 pm

    Hier zijn nog meer nummer te luisteren. Ze zijn idd goed die jongens.
    http://www.myspace.com/orquestraarabdebarcelona

  12. mick said, on May 16, 2008 at 6:53 pm

    Het was echt een feest, iedereen stond op het laatste op de stoelen en tafels. Enthousiast publiek die Spanjaarden. Plus dat ze de prachtige Arabische cultuur omarmen alsof het de hunne is.

  13. Bio said, on May 17, 2008 at 2:09 am

    Eens zien of je die Arabische cultuur nog zo prachtig vindt wanneer je zegt dat je homo bent. ;-)

  14. mick said, on May 17, 2008 at 4:49 am

    @Bio, Dit was wel de meest kortzichtigste noord Europese opmerking tot nu toe! Proficiat!
    Laat me eens raden: getrouwd, gekocht huis, één kind, één op komst, zogenaamd gelukkig getrouwd en vooral xenofoob.

  15. mick said, on May 17, 2008 at 4:50 am

    *trekt de klompen aan en gaat carnaval vieren*

  16. mike said, on May 17, 2008 at 9:05 am

    @aliene, ik voel het niet…
    @bio, u volg ik helemaal niet…

  17. Aliene said, on May 17, 2008 at 2:23 pm

    @Mike, met welke muziek voel je het wel?
    *is gewoon nieuwsgierig ;)*

  18. mike said, on May 18, 2008 at 12:29 pm

    ligt aan m’n bui…rgens tussen pergolesi en keziah jones


Leave a Reply

